НТА > НОВИНИ > Суспільство > Батальйон Монако – версія NTA: хто безтурботно катається Європою, поки українці допомагають ЗСУ

Батальйон Монако – версія NTA: хто безтурботно катається Європою, поки українці допомагають ЗСУ

Як чоловікам призовного віку вдається перетнути кордон, щоб відпочити на курортах Європи, та чому герої програми вважають, що українці заздрять розкішному життю багатіїв в час війни? Який він – західноукраїнський Батальйон Монако

1025

Журналістське розслідування «Української правди» про «батальйон Монако» в середині серпня просто підірвало мережу. У ньому йшлося про засилля автомобілів із синьо-жовтим прапором на номерних знаках у найдорожчій країні Європи у розпал війни в Україні. Матеріал виявився настільки резонансним, що восени вийшло його продовження з французької Рив’єри, а також зі столиці Австрії.

Автомобілі що засвітилися у програмах «Батальйон Монако», «Батальйон Монако-2» чи «Батальйон Відень», здебільшого перебували на київській реєстрації. Але були у матеріалі і машини з номерними знаками західних регіонів нашої країни.

“Змови” вирішили встановити їхніх власників та за які гроші вони перебувають у найдорожчих містах Європи, допоки вся країна живе під обстрілами, а багато людей останні збереження передають на підтримку ЗСУ.

 

Батальйон Монако – західноукраїнська версія

Монако. Найдорожча держава Європи. Олімп багатіїв, адже тут дозволити собі відпочинок можуть лишень дуже заможні люди. Тож не дивно, що розслідування «батальйон Монако» отримало такий резонанс. Героями програми виявилися українські депутати та олігархи.

«Дивлячись на те, як тут протікає на французькій Рив’єрі життя, і, особливо, як протікає життя українських громадян, відчуваєш великий контраст. Це саме тоді, коли наша країна потребує коштів, потребує допомоги всього світу», – коментує власне розслідування журналіст Михайло Ткач.

Він автор програми «Батальйон Монако». Після відвідин князівства вирушив до столиці Австрії, де зняв схожий матеріал.

Автомобілів з українськими номерами поблизу фешенебельних готелів там виявилося також чимало.

«У Відні, з огляду на кількість українських автівок, складається враження іноді, що перебуваєш десь у центрі Києва. І дуже рідко можна помітити дешеві автомобілі, і дуже часто дорогі», – розповів Михайло Ткач.

На кадрах програми «Батальйон Відень» ми неодноразово зустрічаємо розкішне синій “Ауді” з львівськими номерами.

«Ціна Ауді 2021-го року може «злетіти» і до 100 тисяч. Але таких машин на вторинному ринку дуже мало», – розповідає автоексперт Олексій Леньо.

Цей автомобіль 2021 року випуску зареєстроване на фірму «Гросо-компані», яка займається будматеріали та харчовою продукцією. Цікаво, що на балансі підприємства зареєстровані дві такі машини, щоправда, одна на кілька років «молодша» за іншу.

«Найпростіше, що виникає – це по номеру не можна відслідкувати людину, яка користується. Існує додатковий запобіжник. Тобто, треба заглядати до засновників, кінцевих бенефеціарів. Друге – це витрати підприємств. Пробачте, люксовий автомобіль також є власністю підприємства і для його придбання фактично виводяться кошти», – коментує юрист Олег Мицик.

“Змови” вирішили завітати на фірму, аби дізнатися, чому авто, яке, згідно закону перебуває на військовому обліку, виїхало до Відня. Однак за адресою, вказаною у реєстрі аналітичної системи Юконтрол, зовсім інше підприємство. Здивовані нашим візитом працівники розповіли, що таку фірму знати не знають.

« Я уже давно тут знімаю офіс і не знаю хто це взагалі» – дивується нашому візиту чоловік у кабінеті.

Та додає, час від часу їм на офіс приходять рахунки на «Гросо-компані» та штрафи на “Ауді”.

«Я приїхав, мені кажуть, що там лист прийшов за якийсь штраф. Я думаю, шо ж таке, всі ж мої штрафи мені приходять на мою машину. Кажуть: «Ви з «Гросо-компані»?..» Я відповідаю, що ні. «Ну, тоді повертайтесь» – зачеркнув підпис і все», – розповів працівник підприємства, де за офіційними даними знаходиться інша фірма.

Власником фірми-примари «Гросо-компані» є Віра та Роман Гродзіцькі.

Подружжя виховує двох доньок, які живуть за кордоном. За щасливе дитинство дівчата навіть присвятили татові пісню.

За кордоном Гродзіцький, імовірно, перебував у червні. Це зрозуміло з фото доньки у соцмережах.

Як йому вдалося виїхати за кордон під час військового стану – невідомо. Однак додзвонитись до бізнесмена нам не вдалося. Це може свідчити, що чоловік і сьогодні перебуває за кордоном. Тому залишається загадкою, як йому вдалося залишити межі країни.

«Варіант проходження кордон на чорно, тобто без перевірки, можна припустити. В корумпованій країні, очевидно, що таке можливо. Друга категорія людей, які перетинають кордон, мають, очевидно, подвійне громадянство і мають інший паспорт. Думаю, що такий шлях можливий. Особливо, коли ідеться про віп-перевезення, віп-перетини», – коментує юрист Олег Мицик.

«Це питання очевидно моральне і є речі, які в принципі, неприпустимі. Тут якщо ти працюєш на державу, маєш з повагою ставитися до цієї держави і до людей, яких вона представляє. Мені здається це очевидно. І тому має бути реакція на ці випадки, якщо вони стають відомими», – каже депутат ВРУ Олексій Гончаренко.

У кадрах програми «Батальйон Монако» помічаємо новенький “Мерседес” на закарпатській реєстрації.

«Якщо ми говоримо про GLE-купе, то вартість такого автомобіля стартує від 60 тисяч доларів. Але ціна коливається в залежності від стану автомобіля, пробігу, комплектації», – розповів автоексперт Олексій Леньо.

Люксове авто належить черкаській фірмі «Техбуденерго», яка займається будівництвом. Її кінцевим власником є Валерій Глоба. Його фірма раніше осканадалилась на махінаціях із завищенням цін виконаних робіт. А підприємства-сателіти чоловіка полюбляють брати участь у державних тендерах.

«По-перше, з маленького створюються великі потоки. Друге – легальність, створюється позитивна історія для участі», – відзначив юрист Олег Мицик.

Чому авто «Техбуденерго» роз’їжджало по Монако вирішили дізнатися безпосередньо у власника фірми, Валерія Глоби. Однак, у відповідь на наше запитання, чоловік просто кинув слухавку…

На кадрах з другої частини програми про батальйон Монако помітили авто з волинською реєстрацією, що стояла на узбіччі однієї з вулиць – “Рейндж Ровер” найновішої версії.

«Якщо ми говорим про “Рейндж Ровер Велар”, то орієнтовна ціна – понад 50 тисяч доларів. Так само, все залежить звідки автомобіль пригнаний чи це офіційно куплений», – каже автоексперт Олексій Леньо.

Машина виявилася зареєстрованою на Тетяну Ковальчук. Згідно інформації аналітичної системи Юконтрол, у її власності ще є кілька квартир у Києві, які вона здає в оренду.

 

 

Однак це навряд дозволить оплатити перебування на Лазуровому узбережжі. Тож зателефонували бізнес-вумен, аби дізнатися більше про її перебування у князівстві Монако та походження коштів.

«Досить дивний дзвінок. Ми з вами не знайомі взагалі і як взагалі моє перебування, де б воно не було, стосується журналістики, вас. Я не публічна особа», – розпочала розмову підприємиця.

Та як з’ясувалося, бізнес-вумен з Нововолинська – водночас є столичною світською левицею. Відвідує найкращі ресторани Києва та найдорожчі курорти світу. Також є учасницею ютуб ток-шоу, де називає себе психотерапевтом.

«Ви не заробили того всього, ви не знаєте як це взагалі працює. Тобто, мало того, шо вони роблять, їм треба все продати, жити бідно і тоді ви заспокоїтесь, правда?» – агресивно відповіла жінка на запитання про її ставлення до відпочинку заможних людей за кордоном.

«Коли люди віддають останнє, звичайні громадяни затягують паски і останнє віддають на армію, а інші відпочиваючому в Монако та Відні це однозначно не вітається» – відзначив депутат ВРУ Ростислав Тістик.

Урешті-решт жінка вважає, що пересічні громадяни їй просто заздрять, адже у них немає можливості поїхати до Монако.

«Яке діло кому, хто в Монако, хто де, яка різниця? Як я можу відпочивати в Монако, коли в Україні війна? Вам нецікаво взагалі, як я це все переживаю. Вам цікаво, що ви не в Монако, а я в Монако», – вибухнула емоціями Тетяна Ковальчук.

Однак як Тетяна зі скромної нововолинської сім’ї може собі дозволити народжувати та безбідно жити в Монако, залишається лише здогадуватись. Її фірма пов’язана з київським бізнесменом Віктором Шустером, який був, зокрема, помічником депутата партії регіонів Олега Шаблатовича та корупціонера, якого позбавили недоторканості Максима Полякова.

«Низка народних депутатів живуть в Монако під час війни і, як ми бачимо, не з’являються на сесіях  Верховної Ради. Моя реакція була простою, і як на мене самою правильною. Я вніс проект постанови про припинення повноважень всіх депутатів від ОПЗЖ. Саме про них іде мова, та і зрозуміло, що не місце «рускому міру» в українському парламенті», – коментує депутат ВРУ Олексій Гончаренко.

Ще одне преміальне авто з номерами західних областей України, яке засвітилося на відео з Монако, Ауді S7 із чернівецькою реєстрацією.

«Ауді S7 вартує орієнтовно 30 тисяч доларів. Знову ж таки, німці можуть бути дуже класно укомплектовані і тому 30 – це старт. Якщо ми говоримо про RS7, то 60 тисяч цей автомобіль може коштувати» – пояснив автоексперт Олексій Леньо.

За інформацією з наших джерел, власником автомобіля є 37-річний Володимир Корній, який перед  широкомасштабним вторгненням виїхав до Румунії і досі не повернувся.

«Законодавства на сьогоднішній день який би забезпечували до притягнення якогось виду відповідальності людину, яка не повернулась в Україну, перетнувши кордон до 24-го, після 24-го. Відповідальності за неповернення жодної таких людей немає», – пояснив юрист Олег Мицик.

«Чи необхідний нам законодавство і механізм для їх повернення? Для чого нам вони? Але вони точно мають понести відповідальність за свої поступки», – резюмує депутат ВРУ Ростислав Тістик.

Після виходу програми Української правди про “батальйон Монако” у Державному бюро розслідувань заявили, що перевірять власників усіх машини, які засвітилися на відео. Значна частина фігурантів матеріалу – це чоловіки призовного віку, які на час війни не мають права виїзду за кордон. Ми зв’язалися із ДБР, де нам підтвердили, що насправді взялися за дослідження роботи журналістів. Однак наразі повідомити про якісь результати правоохоронці не можуть.

У цьому матеріалі не намагаємо когось повчати, як жити – це лише продовження гучної історії про “батальйон Монако”. Допоки увесь світ допомагає зброєю та грошима, мешканці Європи бачать автомобілі з українськими номерами на парковках найдорожчих готелів Середземного моря. Чи не виникає тоді у наших союзників запитання: навіщо допомагати українцям, якщо вони краще живуть за нас?

Змови

 

Оцініть новину
Клас!
1
Я це люблю
0
Ха-ха
0
Сумно
0
Злість
1
Обіймашки
0
Шооо?
0

Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал "Пряма мова Львова"

Коментарі