НТА > Телепроекти > ПРАВДА.НАЖИВО > Державне регулювання цін на пальне. Найбільше зароблять нелегальні «наливайки»

Державне регулювання цін на пальне. Найбільше зароблять нелегальні «наливайки»

180

В Україні одразу кілька мерж АЗС відмовилися продавати пальне, через державне регулювання цін. Після роз’яснення Міністерства економіки його реалізація ніби відновилась, але все ж, як стверджують експерти, таке рішення Кабміну може призвести до збитків як для бізнесу, так і для державного сектору. Натомість зароблять «тіньовики».
Як зазначалося в програмі «Правда Наживо», рішення про тимчасові граничні торговельні надбавки на пальне на час карантину Кабмін прийняв у п’ятницю, 14-го травня. Урядовці вважали, що підвищення цін на АЗС, яке кілька тижнів підряд, спостерігалося на українському ринку палива, є некоректним.

Тож регулювання цін мало б унеможливити спекуляції з цінами на ринку палива. Відтак, максимальна націнка для АЗС на дизель мала б скласти – не більше 7-ми гривень, тобто 27,89 грн за літр, а ось для бензину – не перевищувати 5-ти гривень, а саме 30,22 грн.
«Запровадження урядом граничних торговельних надбавок на паливо – вимушений і тимчасовий захід на період карантину, – пояснив міністр економіки Ігор Петрашко.Це відповідь на необґрунтоване зростання цін на пальне в роздрібних мережах. Уряд – за здорову і прозору конкуренцію на ринку пального. Але в той же час ми маємо захистити простих споживачів, які і так постраждали від вимушених карантинних обмежень»
Переважна більшість водіїв підтримує таку ініціативу, бо, за їхніми словами, впродовж останніх тижнів ціни на заправках значно пішли вгору. Хоча частина з них і усвідомлює, що на ринок пального таке рішення уряду може вплинути і негативно, оскільки за такого регулювання бізнес може піти в тінь – зменшаться надходження в бюджет, зате зароблять нелегальні «наливайки».
На АЗС таке держрегулювання цін на паливо одразу сприйняли «в штики», пояснюють – вартість нафти на міжнародному ринку зростає. Відтак, якщо продаватимуть паливо за ціною уряду, то вийдуть у мінус. Продаж пального преміум марок призупинили WOG, ОKKO, SOCAR та Shell.
Натомість в Міністерстві економіки пояснили, що на преміальне пальне держрегулювання вартості не розповсюджується. «Під встановлення максимальної торговельної надбавки не підпадає «брендове преміальне» пальне з покращеними показниками якості, що пропонується на автозаправних станціях для автомобілів преміум-сегменту за вищою ціною, ніж соціально значуще пальне», – заявили чиновники.
Натомість економіст Віктор Гальччинський вважає, що від таких дій постраждають обидві сторони – як бізнес, так і державний сектор. Оскільки ринок палива піде в тінь, тож надходження до бюджету зменшаться. Та й у рішенні уряду не вказано, на яке саме пальне поширюється державне врегулювання цін, тож різні контролюючі органи почнуть трактувати заборону по-своєму.
У 2005-го році уряд Юлії Тимошенко вже намагався штучно регулювати ціни на автозаправках. Тоді таке рішення призвело до дефіциту палива на АЗС та автомобільних черг.
Зараз же уряд замість регулювати вартість дизелю та бензину мав би посилити боротьбу з нелегальними заправками. Деякі експерти уже заявляють, що тіньові автозаправки від цієї ситуації зможуть додатково отримати від 3-ох до 12-ти гривень на кожному літрі палива.

Фото: 24 канал

Оцініть новину
Клас!
0
Я це люблю
0
Ха-ха
0
Сумно
0
Злість
0
Обіймашки
0
Шооо?
0

Коментарі