НТА > НОВИНИ > Суспільство > «Краковець-Броди-Рівне». В Україні побудують першу платну дорогу

«Краковець-Броди-Рівне». В Україні побудують першу платну дорогу

Протяжність дороги має скласти близько 280 км, а час проходження маршруту зменшиться майже в 2 рази

746
dorogi

Будівництво першої платної дороги в Україні «Краковець-Броди-Рівне»  почнеться вже наступного року. Протяжність дороги має скласти близько 280 км, а час проходження маршруту прогнозовано зменшиться майже в 2 рази.

Про це на засіданні уряду повідомив прем’єр-міністр Денис Шмигаль.

«Будівництво концесійного автобану – один з найочікуваніших проектів для країни. Відсутність таких доріг протягом 30 років – це «економічний злочин» проти держави Україна. «Краковець-Броди-Рівне» має стати першим проектом державно-приватного партнерства у сфері будівництва та експлуатації доріг. Маємо якнайшвидше розпочати його реалізацію», – зазначив Шмигаль.

Також він повідомив, що будівництво першого платного автобану в Україні стартує уже наступного року.

«Протяжність дороги має скласти близько 280 км, а час проходження маршруту прогнозовано зменшиться з 4 годин 20 хвилин до 2,5 годин. Дорога буде розрахована на швидкість 130 км/год»,  –  повідомив Денис Шмигаль.

Зазначимо, що автобан «Краковець-Броди-Рівне» обговорюють вже близько 20 років, але приватного інвестора для нього не знайшли, тому будуватимуть на умовах державно-приватного партнерства.

Нагадаємо, що Кабмін у 2020 році затвердив максимальний розмір плати за користування платними дорогами:

  • для легкових автомобілів – €0,023 за 1 км;
  • для вантажівок до 12 тонн та автобусів – €0,045 за 1 км.

У жовтні 2020 року Мінінфраструктури повідомило про першу програму державно-приватного партнерства у дорожній галузі. Тоді ж і назвали 6 пілотних проєктів:

  • Харків — Дніпро — Запоріжжя (M-29, M-04, M-18);
  • Бориспіль — Полтава (М-03);
  • Херсон — Миколаїв (М-14);
  • Київ — Житомир — Рівне (М-06);
  • Ягодин — Ковель — Луцьк (М-07, М-19);
  • Дніпро — Кривий Ріг — Миколаїв (M-04, H11).

«Усі проєкти передбачають подальше утримання дороги інвестором протягом наступних 20-25 років», — йшлося у повідомленні відомства.

А тодішній міністр інфраструктури Владислав Криклій уточнив, що «це не про платні автошляхи, а про “дороги на виплат”». Тобто, за його словами,  інвестору гроші частинами виплачує держава, а не він сам збирає плату за проїзд, пише «Громадське».

Уже влітку цього року в Мінінфраструктури відповіли на запит «Суспільного», що згадані вище шість доріг нібито все ж будуть платними.

Проте згодом на своєму сайті міністерство уточнило, що все-таки йдеться про оплату послуг інвестора з бюджету, а за проїзд дорогами «Великого будівництва» платити не доведеться.

Зазначимо, що “Укравтодор” планує витратити 124,4 мільярда гривень на будівництво та ремонт доріг у 2022 році, з яких 78,9 мільярда становитимуть видатки з державного бюджету.

Нагадаємо, що Верховна Рада  2 грудня ухвалила держбюджет на 2022 рік. Так, на інфраструктурні проекти виділили 141,8 млрд. гривень.

Як відомо, ремонти у межах «Великого будівництва» тривають, правоохоронці говорять про великі зловживання, а українці й далі скаржаться на стан доріг.

Оцініть новину
Клас!
1
64.svg?v=2.6
Я це люблю
0
11.svg?v=2.6
Ха-ха
0
5.svg?v=2.6
Сумно
0
26.svg?v=2.6
Злість
1
29.svg?v=2.6
Обіймашки
0
36.svg?v=2.6
Шооо?
2
35.svg?v=2.6

Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал "Говорить Великий Львів"