НТА > НОВИНИ > Технології та ІТ > Літні на зимові. Час «перевзувати» авто та інші сезонні підготування

Літні на зимові. Час «перевзувати» авто та інші сезонні підготування

Як правильно підготувати автомобіль до зими і скільки це вартуватиме

411

Хоч на дворі ще теплий листопад, однак саме він найчастіше готує погодні сюрпризи для автомобілістів.  Несподівані морози та перший сніг можуть застати водіїв зненацька. Тож, радять експерти, готувати автівку до зими слід завчасно.  Передусім – перевзути. А ще подбати про те, щоб не замерзали замки, скло зберігало добру видимість.

 Не чекати, поки сніг «раптово» впаде

Аби зменшити шанси втрапити в аварійну ситуацію на дорозі за холодної пори, літні шини замінити на зимові варто ще до снігу. Такого правила автоблогер Роман Світушак дотримується вже десятки років. Переконує, жодного разу не прогадав: «перевзуває» автівку, не чекаючи морозів та ожеледиці. Цього чоловіка навчив власний негативний досвід.

«Пригадую, я колись їхав розслаблено, а перед поворотом почав відгальмовувати. У той момент зрозумів, що авто почало  «носити». Тоді я добряче затямив, що літні ґуми змінюватиму ще восени, бо є таке поняття як «температурний режим». Саме він – дуже важливий. Шини при  температурі +4 чи +6  уже втрачають свої правильні якості. Тому їх треба змінювати вчасно – це  безпека», – розповідає автоблогер Роман.

Зимова ґума. Яку обрати

Обирає зимову ґуму Роман – прискіпливо. У магазині сотні моделей шин. Та яка з них найякісніша? Брати дешеву чи таки дорожчу? М’яку чи ні?  Якому виробнику слід довіряти? Саме ці питання – найпопулярніші у такий сезон серед власників автівок.

Пан Василь у цих питаннях – фахівець, бо завдяки шинам розпочав власну справу. Насамперед, каже, слід визначитися, де саме будете їздити найчастіше. Для міста, наприклад, підійдуть еластичні шини, розповідає експерт.

«Як визначити ці шини? Вони мають ламелі. Чим більша ламель, тим краще шина гальмуватиме.  Якісна  має мати чіткі ламелі, тонкі проміжки, якими вона чіпляється за асфальт.

Ще шина повинна мати підсилювачі у середині, які видно візуально. Потрібно також звертати увагу на водовідвідні лінії. Ви повинні на дотик відчути шину. От, якщо взяти пальцями провести, то ґума за собою «тягнеться». Тобто чи це буде асфальтне покриття, чи це буде лід, чи це буде сніг – вона матиме добре щеплення з будь-якою покрівлею», – розповідає директор шиномонтажного комплексу Василь. 

Надати перевагу, радить пан Василь,  японському або ж корейському виробникам. Як свідчить досвід і дослідження, у них ґума найякісніша.

А ще, як не дивно, каже фахівець, слід обов’язково звертати увагу на дату виготовлення шини. Для нинішнього сезону вона має бути не старішою 2021 року випуску, бо навіть якщо її і не використовували, утім вона здатна «всихатися». Ще, нагадує чоловік, усі чотири  колеса повинні бути однаковими, а боковина –  міцною.

«Як в Україні закінчується зима, то у нас сніг сходить, як правило, разом з асфальтом. Утворюються великі ями. І ось шина, яка має сильний бік, при потраплянні у вибоїну, має менші шанси отримати «грижу» чи взагалі порізатися», – додає експерт.

Та найголовніше, яку б зимову ґуму ви не обрали, головне щоб не вживану. Якщо дозволять фінанси.

«Я не рекомендую купувати «б\у». Краще взяти шину китайського виробника, але нову. На 2-3 сезони вистачить», – додає пан Василь.

Обрати ґуму – пів справи.  Важливим є і правильний шиномонтаж. Наприклад, на одному із них у Львові на вул. Зеленій робота кипить і  вільних місць вже немає.

Під час монтажу шин автоблогер Роман радить уважно дивитися на балансування, аби проблемних шин позбутися.

 «Після того, як збалансують колеса, то треба проїхатися і подивитися тиск шин. Іноді буває, що потрібно накачати 2.2, а на шиномонтажі можуть накачати – 2. Може виникнути момент, що треба щось виправити… Тож після шиномонтажу треба проїхатися і переконатися, що все нормально. Не має бути ніякого там руху «вліво-вправо». Автомобіль повинен їхати рівно», – наголошує Роман.

Перевірити кут нахилу коліс теж обов’язково: щоби ґума зношувалася рівномірно, колеса повинні стояти правильно та рівно. І робити це слід двічі на рік.

Підготувати авто до зими. Ціна питання

Вартість підготовки авто до зими – різна, втім підрахуємо у середньому.

Отож, окрім заміни ґуми, що обійдеться приблизно у 6 тисяч гривень, до морозів необхідно підібрати сезонну автохімію: залити зимовий омивач скла, запастися розморожувачем для замків.

Аби у лютий холод відчинити двері автівки, варто придбати і силіконове мастило для ґумових ущільнювачів. Це обійдеться ще у 300 гривень. Минулорічні снігові замети навчили водіїв: з собою варто возити лопату, спеціальну щітку, а ще трос для буксирування, щоб не застрягти у кучугурах до відлиги. На це знадобляться орієнтовно ще 750 гривень.

Що каже погода

Початок зими синоптики прогнозують на 20 листопада. А вже у кінці грудня слід чекати заметів. Перші суворі морози дадуть про себе знати  на новорічні свята.  «Припікатимуть» вони і у другій половині лютого.

Дарина Татарчук, «Підсумки. Наживо» (щоп’ятниці о 19:00 на NTA)

 

 

Оцініть новину
Клас!
0
Я це люблю
1
Ха-ха
0
Сумно
0
Злість
0
Обіймашки
0
Шооо?
0

Коментарі