НТА > НОВИНИ > Війна > “На борту було 20 поранених, коли влучила ракета”. Один із пілотів розповів про деталі спецмісій на “Азовсталь”

“На борту було 20 поранених, коли влучила ракета”. Один із пілотів розповів про деталі спецмісій на “Азовсталь”

Тільки в зоні посадки було три різних ракетно-зенітних комплекси росіян, які пілоти гелікоптерів не могли оминути

728

Кожен виліт гелікоптерів із рятувальною спецмісією на “Азовсталь” у Маріуполі – це була окрема історія з окремими нюансами. Подекуди екіпаж гелікоптера мав тиждень на підготовку, а іноді – лічені години. Залишалося незмінним одне – щоб доставити їжу, ліки, боєприпаси на завод, забрати поранених – потрібно було діяти у зоні поразки ППО із трьох ракетно-зенітних комплексів.

Сухопутні війська ЗСУ опублікували інтерв’ю одним із пілотів, що брав участь у спецоперації.

“Операція була в повній секретності. Нею керувало ГУР. Часу на розуміння та з’ясування нюансів в екіпажу дуже багато не було.  Зате вже в процесі екіпаж отримав великий масив інформації розвідданих. Усі потрібні дані”, – розповів пілот вертольота.

За його словами, кожен виліт – це була геть окрема історія. Хтось мав на підготовку тиждень, а хтось – добу. А в когось – лічені години. Основна складність полягала в тому,  що потрібно було доставити ватаж у глибину перебування ворога на території у понад 100 кілометрів.

“Уся ця відстань супроводжувалася дуже щільною протиповітряною обороною противника. Згідно тактики та всіх математичних розрахунків, це було практично не можливо виконати. Але ми це робили. Тільки в зоні посадки було три різних ракетно-зенітних комплекси, які перекривали цю зону, тобто три комплекси були у зоні поразки ППО, в які взагалі краще не входити. Але є завдання, коли їх не можливо оминути.  Як це було і в Маріуполі”, – розповів про деталі пілот.

Дуже важливо було  знати всі природні і штучні перешкоди, щоб вони врешті не перешкоджали, а допомагали. Втім, каже, всі прекрасно розуміли: у 90% випадків вони не повернуться.

Як зізнався учасник спецмісій, найбільше хвилювання було перед запуском гелікоптера, а вже в процесі це перетворювалося на роботу і виконання завдання. Ейфорія приходила, коли таки діставалися Маріуполя, робили висадку людей і вантажу.

“Бо якщо ми долетіли і зараз є тут в зоні поразки трьох комплексів – ми вже перемогли і є практично як королі світу. Але, на жаль, це ще був не кінець. На зворотному маршруті – близько за 6 кілометрів, через три хвилини після зльоту в мій вертоліт влучила ракета ПЗРК, відмовив один двигун. На жаль, інший вертоліт, який йшов позаду… йому менше пощастило. Весь екіпаж загинув. Після того, як влучила ракета пішов викид адреналіну – робили вже просто те, що мали робити. На борту було 20 поранених, тому ми не могли сісти десь у полі. Як би їх тоді забирати”, – розповів про один із вильотів.

У багатьох випадках з огляду на ситуацію саме пілоти ухвалюють більшість рішень під час польоту. Тоді вирішили – дотягнути до кінця.

Зазначимо, що, за офіційними даними, загалом українці здійснили сім вильотів до Маріуполя. Були задіяні 16 гелікоптерів Мі-8. Кожен вертоліт був завантажений їжею, водою, медикаментами та боєприпасами. Також одного разу, вдалося на підмогу перекинути 72 бійця полку «Азов».

Як розповідав в інтерв’ю різними медіа Кирило Буданов, усе було доставлено успішно. Однак, за його словами, на п’ятому і сьомому вильотах було збито два гелікоптери. Крім того, був знищений і третій гелікоптер, який прибув на допомогу одному зі збитих.

Водночас під час інтерв’ю до третьої річниці інавгурації Володимир Зеленський розповів, що “90% льотчиків не повернулися”.

 

Оцініть новину
Клас!
0
Я це люблю
0
Ха-ха
0
Сумно
2
Злість
1
Обіймашки
0
Шооо?
0

Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал "Пряма мова Львова"

Коментарі