НТА > НОВИНИ > Львівські новини > Міст на Науковій. Добудувати не можна демонтувати

Міст на Науковій. Добудувати не можна демонтувати

Експерти наголошують: міст збудований на 80%, не є в аварійному стані, може стати продовженням лінії швидкісного трамваю. Понад те, є готовий проєкт для його добудови

1148

Якщо окремі об’єкти у Львові стають довгобудами, то міст на вул. Науковій, який почали зводити ще 1980-х роках як частину проєкту міського метрополітену, перетворився на “вічний” недобуд.

Звісно, зараз про метро у Львові не йдеться.  Утім шляхопровід може стати продовженням трамвайної лінії, що наразі веде від центральної частини міста до “Аквапарку”. Натомість у мерії висловили пропозицію: міст демонтувати, а замість нього звести квазікільце.

Що не так із мостом та чи справді на ньому варто поставити хрест, йшлося в проєкті “Народне толк-шоу” на NTA.

 

Широкий міст на чотири смуги

На справді ідея знести міст багатьох подивувала. Адже шляхопровід уже готовий на 80%. Більше, хоча його зведення почалося кілька десятиліть тому, він не є в аварійному стані. Окрім того, навіть, сучасними мірками, йдеться про дуже вдалий та зручний проєкт.

“Він дуже широкий. Вважаю, що для цього району він є просто необхідний. Там 32 метри ширини, по дві смуги руху транспорту з двох сторін, дві смуги трамвайних, смуги безпеки. Тротуари – до 3 метрів, це разом із велодоріжками. Міст у нормальному стані,  80% збудовані. Думаю, немає змісту його демонтовувати та утилізовувати”, – вважає завідувачка Галузевої науково-дослідної лабораторії №88, НУ “Львівська політехніка” Любов Салійчук.

Вона переконана, що об’єкт потрібно добудовувати, адже залишилось лише 20% до його закінчення.

Водночас експертка з питань інженерії та містобудування Алла Нижник додала, що на проєктування добудови моста навіть не потрібно виділяти додаткових коштів – документ уже є.

“У 2016 році цей проєкт було передано від УКБ до Автодору.  Є готовий проєкт зі всіма погодженнями, якому треба  пройти лише експертизу.  Треба його дещо переглянути, завести сучасні матеріали, звернути увагу на обстеження, яке робила “Львівська політехніка” – можливо, збільшилась кількість місць, що потребують додаткових робіт – і перерахувати кошторис”, – підкреслила експертка.  За її словами, робота з документацією може зайняти лише близько чотирьох місяців.

Натомість міська рада планує витрати мільйон на новий проєкт.

“Навіщо зараз давати мільйон, я не розумію. Там досить добрий проєкт, він професійний. Фактично, потрібно зробити лише певні коригування”, – наголосила Алла Нижник.

Квазікільце чи трамваї

Демонтаж мосту та будівництво чергового квазікільця, яке, за словами голови ГО “За якісний транспорт” Святослава Товстиги, не виправдало себе на вул. Хмельницького, – це заблокування цілого мікрорайону. Під час робіт повністю зупиняться вулиці Наукова, Володимира Великого, які й так потерпають від заторів у години пік. Не стане краще й після завершення такого проєкту.

“Зараз будь-які транспортні об’єкти потрібно розглядати через призму впровадження е-квитка. В його умовах найбільш оптимальним варіантом для львів’ян – за ціною, якістю, пасажиромісткістю – буде саме електротранспорт.  Саме цей напрямок треба розвивати, а не будувати квазікільце, яке стане великою перешкодою і для трамвайного, і тролейбусного руху по Науковій”, – переконаний Святослав Товстига.

Чому мерія хоче демонтувати

Наразі чітких обгрунтувань, чому демонтаж мосту буде вигіднішою справою, аніж завершення його будівництва, у мерії не надали. Натомість версії такої позиції  є.

“Пояснення дуже просте.  “Арсен” на Науковій, який близько місяця тому закрився.  Саме тоді й почали говорити про цей міст – добудовувати його чи зносити. Наскільки мені відомо, у найближчий час на місці супермаркета планують житлову забудову. І всі прекрасно розуміють, що житло, повз яке впритул ітиме трамвайна лінія, не користуватиметься попитом ”, – прокоментував ситуацію навколо моста ексдепутат Львівської міської ради Ігор Телішевський.

Не вірить у випадковості й голова транспортної комісії ЛМР Ігор Зінкевич. Він також переконаний, що у Ратуші не випадково почали активно обговорювати можливість демонтувати шляхопровід, який готовий на 80%. Радше за все, за цим є лобіювання чиїхось інтересів. Водночас, він констатував, що історія із долею моста може розтягнутися на 3-4 роки, адже “при нинішньому браку кошті у бюджеті, навряд чи це питання вдасться вирішити швидко”.

“Кошти? Уже кілька років у Франківському районі, де діє багато підприємств, де працюють великі платники податків, взагалі не реалізовували жодного масштабного інфраструктурного об’єкту. Хіба взялися за вулицю Трускавецьку (але це також геть не той масштаб, що ремонти вулиць Шевченка, Хуторівки, Хмельницького) і навіть до кінця не завершили. Чому є 109 мільйонів гривень на кілометр вулиці Пекарської, а на величезний Франківський район нічого нема? Район розбудовується і він потребує так само транспортний, дорожніх зручностей, як і інші частини Львова“, – заявив голова одного із місцевих ОСББ Олег Вощикін.

Слово за мешканцями

…Якою буде доля моста, покаже час. А тис часом на сайті ЛМР уже зареєстровано е-петицію про необхідність добудувати шляхопровід та продовжити трамвайне сполучення віж Наукової до вул. Драгана на Сихові. Голосування триватиме ще місяць. Якщо петиція назбирає 500 голосів, її винесуть на розгляд сесії ради.

Нагадаємо, у міській раді Львова висловили ініціативу щодо знесення недобудованого мосту на вулиці Науковій. Однак мешканці мікрорайону навпаки – вимагають його добудувати, адже це б розвантажило проблемну транспортну ділянку.

Оцініть новину
Клас!
6
Я це люблю
0
Ха-ха
1
Сумно
0
Злість
0
Обіймашки
0
Шооо?
0

Коментарі