НТА > НОВИНИ > Львівські новини > (Не)безпечні мости Львова та Львівщини. 70% шансів на обвал

(Не)безпечні мости Львова та Львівщини. 70% шансів на обвал

360 шляхопроводі в області перебувають у близькому до аварійного стані

756

Після травневого обвалу моста у селі Гайок на Львівщині нарешті дослідили стан усіх місцевих шляхопроводів: висновок – із 1 644 наявних в області мостів 70% перебувають у незадовільному стані, а 360 – у стані близькому до аварійного.

Яка перспектива ремонту небезпечних шляхопроводів, – досліджували «Підсумки. Наживо» (щоп’ятниці о 19:00  на NTA).

Мости десятиліттями без капітальних ремонтів

Міст у селі Гайок обвалився 3 травня. Зараз тут триває ремонт, який на його початку обіцяли завершити до кінця року. Працюють з десяток робітників. Реверсний рух для транспорту організували тимчасовою переправою і контролюють за допомогою світлофорів.

Водії вилаштовуються в чергу.  Більшість таки готові терпіти тимчасові незручності. Головне, кажуть, щоб міст зробили якісно.

«Для легкових машин – це нормальна переправа, а от вантажним треба робити об’їзд. Але будемо чекати, щоб добре зробили. Підганяти нема змісту. Є вимоги до безпеки мостів, тому хай краще довше, але якісно», – ділиться думками водій, мешканець Кам’янки-Бузької Іван Луківський.

До слова, не на камеру робітники зізнаються: радше за все відновлення моста у Гайку у 2021 році не вдасться завершити.

Результати перевірки

Після обвалу мосту у селі Гайок у Львівській облдержадміністрації дослідили всі переправи області. І стан після перевірки вразив. За даними Львівської ОДА більшість мостів – у неналежному стані.

«Зараз 70 відсотків мостів перебувають в незадовільному стані, з них 360 споруд – близькі до аварійних», – повідомив директор департаменту дорожнього господарства Львівської ОДА Орест Шуліковський.

Серед причин називає і вік мостів, і порушення термінів їх експлуатації, проведення ремонтів. Скільки років знадобиться, щоб виправити ситуацію, прогнозувати не береться: усе залежить від фінансування. Очевидно, що для цього потрібні гроші з державного бюджету, адже для місцевих такі витрати не посильні.

«Мости будувались у 1950-80 роках. Капітальні ремонти на них не проводилися – от і маємо наслідки», – констатує Орест Шуліковський.

«Однозначно, що має бути комплексна державна програма з реконструкції і будівництва, адже мости – це доволі дороге задоволення. Жодна ОТГ не здатна самостійно ремонтувати шляхопроводи. Навіть маленький мостик –  це 6-7 мільйонів гривень», – додає депутат Львівської обласної ради Тарас Чолій.

Три аварійні мости Львова

У самому Львові налічують 16 шляхопроводів. Переважно вони проходять над залізничними коліями. Серед них три – аварійні: на вулиці Кульпарківській, у мікрорайоні Рясне на вулиці Шевченка, а також на вулиці Богдана Хмельницького при виїзді зі Львова

Міст на вулиці Шевченка – єдиний шлях, що сполучає два мікрорайони – Рясне-1 та Рясне-2 – із центром Львова.  Переправа буквально тріщить по швах, особливо конструкції, які слугують опорами. Величезні діри і руйнування.

«Дорожнє полотно, де утворилася наскрізна яма відремонтували за кошти районної адміністрації. Та міст має масштабні пошкодження –  тріщини і провалля, які підмиваються. Це може стати причиною трагедії», – говорить депутат Львівської міської ради, голова транспортної комісії Ігор Зінкевич.

Офіційно шляхопровід на Рясне належить залізниці, яка заявляє про відсутність грошей на його ремонт. Місто ж наразі також не готове забрати проблемний об’єкт собі на баланс.

«У Львівській міській раді працювала депутатська комісія. Була доповідь про те, що ведуться перемовини із залізницею по цьому мосту. Але вони не дуже інтенсивні», – ділиться інформацією засновник ГО «За якісний транспорт» Святослав Товстига.

Наразі розробляють проєкт реконструкції мосту на Кульпарківській, вартість якого становитиме 118 мільйонів гривень. Наступного року роботи можуть розпочатися, якщо будуть передбачені кошти у бюджеті. Натомість, як бути з ремонтами мостів на Шевченка і Хмельницького, наразі питання доволі риторичне.

Також на 2022 рік проєктно-кошторисну документацію для 34 мостів на Львівщині. На їхню реконструкції потрібно майже 400 мільйонів гривень.

“Підсумки. Наживо”

 

 

Оцініть новину
Клас!
0
Я це люблю
0
Ха-ха
0
Сумно
0
Злість
0
Обіймашки
0
Шооо?
1

Коментарі