НТА > НОВИНИ > Львівські новини > Післязавтра. День, коли зупиниться Львів

Післязавтра. День, коли зупиниться Львів

Улітку загальмували ремонти на основних вулицях Львова, а вже з 1 вересня – із завершенням відпусток та початком навчання – може зупинитися все місто.

5793

Із приходом вересня набиратися терпіння потрібно не лише батькам школярів, але й львівським водіям.  Уже з кінця минулого тижня головні вулиці Львова у години пік перетворювалися на повільну тягучку. І це лише початок. П’ять вулиці Львова, три з яких магістральні –  Шевченка, Степана Бандери і частина вулиці Богдана Хмельницького – досі в ремонті. Роботи на  вулицях Пекарській і Орлика також не завершені. Тут проїзд навряд чи відкриють до кінця  року.

Що пішло не так у дорожників, – з’ясовували «Підсумки. Наживо» (щоп’ятниці на телеканалі NTA) подробиці в сюжеті.

У травні – у розпал коронавірусної пандемії – міський голова Львова Андрій Садовий анонсував капітальний ремонт вулиці Пилипа Орлика. Понад те, пообіцяв, оскільки дорога стратегічно важлива для медиків, її потрібно зробити швидко і якісно.

«Чим Пилипа Орлика є важливою і критичною для міста. Перше – лікарня швидкої допомоги. Станція швидкої допомоги – два, і дитяча лікарня на Орлика – три. Була думка зробити це поточним ремонтом, але це було б тимчасове рішення. Натомість ми маємо зроблений якісний проєкт нашим інститутом», – пояснював Андрій Садовий.


Якщо перший відрізок вулиці Орлика таки відремонтували до кінця вересня 2020-го, то наступні етапи пішли не за планом. У травні цього року закрили другу ділянку дороги. Ремонт розпочали, але працівників на об’єкті немає. За три місяці встигли замінити лише комунікації і частково зробили основу для шляху.

Повільний ремонт на Орлика – повільна «швидка»

«Коли приїжджали на обєкт і спілкувались із працівниками, вони розповідали,  що немає коштів. Місто не заплатило за ті роботи, які були виконані. Наприклад, за демонтаж дорожнього полотна. Саме тому вони нічого й не робили потім», – розповідає керівник ГО «За якісний транспорт» Святослав Товстига.

Затяжний ремонт вулиці Пилипа Орлика ускладнив роботу медпрацівників. Довезти хворих до лікарні швидкої допомоги і дитячої лікарні на Орлика перетворився на справжній квест. А його ціною можуть стати людські життя, адже затори та об’їзд забирають дорогоцінні хвилини.

«Уже низом швидше на Мазепи їхати, аніж об’їжджати. Всюди затори, аж до Щурата і Миколайчука. Треба вмикати сирену, «мигалку» і лаврувати поміж машин», – описує ситуацію водій швидкої допомоги Василь Симонович.

«Навіть кілометра не зробили за такий час. Немає на вулиці жодної роботи. Хоча й знають, що тут лікарні – міська, обласна, «дитяча». Я навіть не знаю, що сказати», – не знаходить слів від обурення ще один водій «швидкої» Іван Мельник.

Пан Роман Ярошик на вулиці Орлика буває щодня, адже пішки дістається до свого гаража. Відколи розпочався ремонт, то працівників бачить на дорозі вкрай рідко.

«Абсолютно нічого не рухається. Машини роблять об’їзди. Затори зі сторони Промислової. На вулиці лише три працівники», – ділиться чоловік своїми спостереженнями.

«Львівавтодор», який є замовником ремонту на вул. Орлика, наголошує на складності робіт Тож незручності медики лікарень відчуватимуть, щонайменше, до завершення 2021 року.

«Кінцева дата закінчення цієї ділянки 21 грудня цього року. Були складності по цій ділянці з дренажем зараз першу ділянку відкоригували проєкт і першу ділянку відкоригували», – заявив директор ЛКП «Львівавтодор» Микола Власюк.


Втім, з огляду на зриви графіків, чи відкриють стратегічну вулицю Пилипа Орлика до кінця 2021-го, – питання поки що риторичне.

Навіщо закрили Шевченка

Окрім Орлика, відновлюють ще низку вулиць Львова. Триває ремонт на вулиці Богдана Хмельницького. Степана Бандери теж закрита для проїзду, не доробили і вулицю Шевченка.

На думку депутата Львівської міської ради, голови транспортної комісії ЛМР Ігоря Зінкевича у вересні на львівських дорогах буде повний хаос і транспортний колапс. Ремонти на магістральних вулицях Львова затягнулись на надто довгий період.

«Вулиця Шевченка – одна з головних артерій міста. Але на ній за два місяці не було практично жодного працівника. То для чого було перекривати її на цей час, створювати дискомфорт громаді? Літо, коли було оптимально проводити роботи, вже завершується. Якою буде осінь – невідомо», – наголошує депутат.

Скептично ставиться він і до обіцянок мерії «восени працювати швидко», адже високий темп може позначитися на якості роботи. З ним погоджується і Святослав Товстига. Для прикладу, кільце на Богдана Хмельницького, яке ремонтували і реорганізували, проблему заторів так і не вирішило. Проблемні моменти є й на самій вулиці Хмельницького. Металеві люки, які встановили на дорозі, вже просіли від рівня дорожнього покриття.

«Усі дорожні колодязі просіли на на 2-4 сантиметри. По факту, це як вибоїни замість нової рівної дороги», – вказує на недоліки Святослав Товстига.

Поки усувати недоліки на відремонтованій вулиці Богдана Хмельницького ніхто не збирається і чи взагалі ліквідують їх – невідомо.

Але з вересня, вважають експерти, львівським водіям треба запастися терпінням і нервами – адже затори через значні ремонти доріг стануть ще суттєвішими.

Олеся Головач, Назар Міліневич

Оцініть новину
Клас!
3
Я це люблю
0
Ха-ха
0
Сумно
5
Злість
3
Обіймашки
0
Шооо?
0

Коментарі