НТА > НОВИНИ > Львівські новини > Приміські «маршрутки». Перевірки і ймовірний транспортний капець без них

Приміські «маршрутки». Перевірки і ймовірний транспортний капець без них

У Львові з новою силою розгорілися дискусію, чи повинні приміські автобуси «ближнього» сполучення курсувати через місто

1210

Трагедія, яка трапилася у Львові, коли під колесами маршрутки загинула черниця, змусила вкотре відродити дискусії про приміські перевезення – їхню якість і чи потрібно пропускати приміські «маршрутки» через територію міста.

 Транспортна реакція на трагедію

У Львівській обласній державній адміністрації вже анонсують позапланові перевірки усіх перевізників, які працюють на ринку Львівщини.

Про це в ефірі «Народного Толк-Шоу» повідомив керівник управління транспорту та зв’язку ЛОДА Степан Рудницький. Власне, розпочнуть із підприємства, водій якого і став винуватцем смертельного ДТП у центрі Львова. Це ПП «Соп-Транс».

«Ми спілкувалися з керівництвом підприємства. Цей водій має гарні відгуки від своїх колег і жодних нарікань від керівництва, хоча дехто й відзначав його замкнутість. На рейс вийшов після трьох днів вихідних. Отже, можна стверджувати, що він не був втомлений виснажливою зміною», – розповів Рудницький.

За його словами, автобус того ранку пройшов обов’язкову технічну перевірку, яка відбувається перед кожним рейсом. Тож, припустив, що водій міг мати якісь свої «ментальні проблеми чи занепокоєння».

Водночас, у Львівській міській раді переконані: однією з причин трагедії є невпорядкованість приміських маршрутів. Зокрема тих, що сполучають місто із найближчими до нього населеними пунктами. У мерії наполягають на забороні курсування приміських маршруток через місто.

Того ж дня, коли трапилася трагедія, керівник міського управління транспорту Орест Олеськів заявив, що неодноразові звернення зі сторони міської влади до обласного департаменту транспорту щодо цього питання «не мають належного зворотного зв‘язку. І таке свавілля призводить до таких трагедій. Маю сподівання, що після цього випадку ми вже отримаємо належну реакцію щодо цього маршруту зі сторони області».

Нагадаємо, що після створення  Львівської МТГ, до частини населених пунктів, які увійшли до складу громади, скерували нові приміські маршрути (щоправда, окрім маршруту №61, на них, як правило курсує «аж» один автобус, – ред.). Паралельно у деякі села та містечка Львівської МТГ курсують і приміські маршрути, угоди на які укладені ще з Львівською ОДА. Таких  маршрутів є 10. Тож у мерії переконані, ці договори потрібно розірвати, а автобуси припинити курсування.  А ще у Львовом їздять автобуси із приміських сіл, які не входять у Львівську МТГ. До прикладу, із Сокільників, Солонки, Мурованого. Ними також користуються львів’яни.

Заборонити чи нехай їздять

«Насправді це питання дуже складне. Адже та ж міська 3-А є певною мірою «приміською», адже її кінцева зупинка – юридично за територією Львова у Сокільниках», – звернув увагу Степан Рудницький.

Водночас, на переконання автоматизованої системи проїзду ЛКП «Львівавтодор» Сергія Журбенка, рішення про заборону маршрутів ударить по пасажирах-львів’янах.

За даними, які він навів в ефірі «Народного Толк-Шоу», вулицями Львова курсує близько 200 «маршруток» такого типу сполучення. А, за підрахунками голови ГО “За якісний транспорт” Святослава Товстиги, вони можуть перевозити одночасно близько 10 тисяч пасажирів. Журбенко переконаний, що якщо зараз місто відмовиться від цих маршрутів, то «будемо знову мати сотні людей на зупинках, це буде гірше для мешканців міста».

 «Є транспортна модель міста, яка підтверджує, що є великий попит на перевезення. Саме від мешканців Львова. Суто міський громадський транспорт не покриває увесь попит. Відтак «прогалину» закривають саме приміські маршрути», – автобусів, вони забезпечують покриття цього попиту» – аргументував Сергій Журбенко.

Також нагадав, що свого часу Львівська міська рада просила в «області» запустити окремі приміські перевезення, аби розвантажити громадський автотранспорт міста, але не забороняла приміським маршруткам курсувати вулицями Львова.

Вирішення проблеми з перевезеннями у Львові, на думку Журбенка, залежить від запуску електронного квитка. Він переконаний, що е-квиток має діяти не лише у громадському транспорті Львова, а й у приміських автобусах, які курсують через територію міста. Таким чином вдасться відстежувати потік пасажирів та врегулювати питання громадського транспорту. Щоправда, яким чином це організувати, хто це має профінансувати, – питання відкрите.

«Я не бачу іншого виходу в цій ситуації, окрім того, щоб місто та область продуктивно сіли за спільний стіл перемовин та нарешті узгодили це питання між собою», – резюмував в ефірі «Народного Толк-Шоу» керівник концерну «Екопастранс», представник приватних перевізників Ігор Самардак.

Олеся Головач

Оцініть новину
Клас!
2
Я це люблю
0
Ха-ха
0
Сумно
0
Злість
0
Обіймашки
0
Шооо?
0

Коментарі