НТА > НОВИНИ > Львівські новини > Росія у Львові. Чому «Львівавтодор» використовує програмне забезпечення ворожої держави

Росія у Львові. Чому «Львівавтодор» використовує програмне забезпечення ворожої держави

«Guard Light» розроблений російською Науково-виробничою фірмою «Мєдіцина-Тєхніка». Компанія обслуговує великі замовлення державних підприємств країни-агресора. Зокрема, РЖД – російську залізницю.

601

Львів – це місто, в якому у всі часи гартувався патріотичний дух та існувало чітке розуміння, хто ворог і як йому протистояти. Здавалося би, ці речі непохитні. Однак як пояснити те, що відбувається на одному із комунальних підприємств міста. Йдеться про «Львівавтодор», де встановили програмне забезпечення ворожої держави. Що це за софт і які ризики він приховує у програмі «Змови» на телеканалі НТА.

Йдеться про систему контролю доступу і обліку робочого часу. Схожим програмним забезпеченням сьогодні нікого не здивуєш, воно широко використовується в різноманітних установах і організаціях міста.

«Нам просто збрехали»

Софт на «Львівавтодорі» – це «Guard Light» і розроблений він російською Науково-виробничою фірмою «Мєдіцина-Тєхніка» у 2013 році. Про це свідчать дані з реєстру Мінкомзв’язку РФ. Компанія обслуговує великі замовлення державних підприємств країни-агресора. Зокрема, РЖД – російську залізницю.

Щодо вартості, то у Прозоро вказується, що підприємиця Олеся Мрака надавала «Львівавтодору» послуги зі встановлення та налаштування програми. З огляду на ціну закупівлі, а це трохи більше тисячі гривень, йшлося виключно про технічні роботи. Саму ж програму купували за окремо процедурою і ціна її втаємничена. На одному з ресурсів продаж за систему обліку робочого часу від цієї компанії хочуть більше 8 тисяч гривень.

НТА звернулося з інформаційним запитом до Львівської міської ради та «Львівавтодору», аби пояснили походження софту на підприємстві. Відповідь нас шокувала: «На нашому підприємстві не встановлене програмне забезпечення «Guard Light». Вищезазначена обставина, в свою чергу, унеможливлює здійснення процесу відеозйомки програмного забезпечення.»

Нам просто збрехали, враховуючи те, що у нашому розпорядженні є документи, в яких посадовці «Львівавтодору» самі ж підтверджують використання російської програми. Зокрема, офіційна відповідь керівництва “Львівавтодору” на звернення одного з працівників підприємства щодо часу його перебування на робочому місці. Фактично, цей документ став першоджерелом нашого розслідування.

Перешкоджання журналістській роботі

На «Львівавтодорі» спочатку з нами були готові говорити, але пізніше виявилося, що в речника ЛКП «ЛЬвівавтодору» Олексія Хміля немає часу. «Я перепрошую, ми вас не можемо прийняти. – Чому? – Ну… Та бо не можемо. До побачення»,заявили там.

Та, попри всі обмеження, нам таки вдалося пробратися у ЛКП. Втім, дістатися кабінету керівника установи Оксани Єстеферової не вдалося.

– А ви хто такі?

– Журналісти телеканалу НТА. Хочемо поспілкуватись про програмне забезпечення підприємства.

– Нашо ви запустили людей? Та хто дозвіл давав вам?

Чоловік, який перегородив шлях, відмовився представитися, а потім став погрожувати: «Якщо я вам камеру зараз розібю?».

Довелося викликали поліцію. Правоохоронці зафіксували перешкоджання журналістській діяльності. Та навіть при копах чоловік відмовився представитися. Як пізніше з’ясувалося – це був заступник керівника «Львівавтодору» з питань безпеки Олександр Власюк. Працівники підозрюють, що таку посаду придумали, власне, під нього.

«Що саме мало входити в його обов’язки не ознайомлювали. Що має охороняти дана особа, нам про це ніхто нічого не говорив», – заявила розповіла нам голова профспілки ЛКП «Львівавтодор» Надія Кіт.

Жінку скаржиться, що її от-от мають звільнити, бо на підприємстві триває скорочення, яке начебто ініціював Власюк. Пояснює: з його приходом розпочався тиск на всіх працівників комунального підприємства загалом і профспілкову організацію, зокрема.

Юрист Юрій Танасійчук, пояснює, що таке втручання керівника є адміністративним тиском, яке є кримінальним порушенням. Крім того, на думку юристів, особою Олександра Власюка можуть зацікавитися правоохоронні органи після ретельного вивчення його декларації про доходи. До прикладу, його квартира в Луцьку площею 94 квадратних метри ще кілька років тому належала Державній прикордонній службі, де теперішній «автодорівець» працював. У своїх попередніх деклараціях він так і зазначав – службове житло. А вже після звільнення державне майно стало його власним.

Щоб з’ясувати деталі привласнення квартири, а також походження програмного забезпечення на підприємстві, знову намагаємося поспілкуватися з Власюком. Цього разу телефоном. «Ну та чекайте, я ж не директор. Ну, що ви мені дзвоните? Хто вам дав мій номер? Не дзвоніть мені більше», – відмахнувся Олександр Власюк.

Що таке «Guard Light»

«Guard Light» належить російській фірмі «Медицина-Техника». Засновник цієї юридичної особи Сергій Петровський у себе на батьківщині реалізує ай-ті продукцію через свою іншу фірму – «Пульсар Телеком».

В Україні продажем цього програмного забезпечення займається ТОВ «Айрон Лоджік», засновником якого є британська компанія «RF Enabled ID Limited». Її власник колишній громадянин Білорусі Аляксандр Шила. Це керівник лондонської фірми «Colvir Software Solutions LTD», що є розробником автоматизованих фінансових і господарських систем для цілого ряду російських банків, якими володіє найближче оточення президента ворожої держави.

 

Також читаємо детальний опис програми, яка розписана на сайті компанії «Айрон Лоджік. Виявляється вона може стежити за працівниками в режимі реального часу. Окрім того, нею можна керувати віддалено.

А колишній начальник відділу створення електронного квитка ЛМР Сергій Журбенко посилається на лист Власюка, в якому той вказує, що у нього немає права на адміністрування цієї програми.

«Тепер об’єкти «Львівавтодор» контролюють з російського Санкт-Петербургу, а спецслужби Росії можуть спокійно виключити всі світлофорні об’єкти Львова і збирати відеоінформацію з найбільших транспортних вузлів», – припускає блогер Ярослав Бондаренко.

І його заява небезпідставна. За певних обставин, розробники програмного забезпечення можуть отримати доступ до інших даних «Львівавтодору».

«Хакери знають, як зламати систему і банально викачують інформацію. Так само, як ви по вайберу шось скидаєте, так само вони можуть викачувати інформацію», – прокоментував ITспеціаліст Роман Ямнич.

Відтак, не зайвим буде нагадати про випадок незаконного проникнення на «Львівавтодор» невідомих осіб у липні 2019 року. Це можуть бути пов’язані речі, адже зловмисникам тоді вдалося обійти систему безпеки.

Усе контролює Андрій Білий?

Також зазначимо, дороги та транспорт у Львівській міській раді курує Андрій Білий (заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури, в.о. начальника управління безпеки міста. – Ред). Білого неодноразово звинувачували у зв’язках з РФ. Зокрема, його батько в окупованому Криму був депутатом від партії «Єдіная Расія», а сторінка у Фейсбук його матері рясніє проросійськими світлинами, на яких вона позує із георгіївською стрічкою.

«Керуючись статтею 17 Конституції України, а саме про захист суверенітету та територіальної цілісності України, ми – представники ветеранських та громадських середовищ, просимо Львівського міського голову усунути від виконання будь яких обов’язків у апараті Львівської міської ради Білого Андрія Леонідовича, тим самим захистивши управління безпеки від небезпеки», – вимагав депутат Львівської міської ради Ігор Шолтис.

До того ж і з керівницею ЛКП «Львівавтодор» Оксаною Єстеферовою Андрій Білий разом працював в компанії «Проктер енд Гембл». Колишні працівники ЛКП розповідають, всі рішення автодорівка ухвалює лише з дозволу Білого.

«Вона декілька разів на тиждень їздить до нього, постійно дзвонить, якщо щось сталось, зразу йому пише своє рішення, коли надійде від нього відповідь. Все керування в ручному режимі»,розповів НТА колишній начальник відділу зі створення електронного квитка ЛМР Сергій Журбенко.

Сергій Журбенко додає, що в рамках свого проєкту співпрацював з вітчизняною компанією SoftServe. Тому здивований, навіщо купувати російське програмне забезпечення.

А також вказує, на ще одну не виключено, що корупційну закупівлю – йдеться про послуги з автоматизування стоянок. «То робиться, щоб уникнути спрощеної закупівлі та обрати компанію, з якою мають певні зв’язки. Можливо корупційні», – зазначає Сергій Журбенко.

Також дивною виглядає ще одна закупівля «Львівавтодору». Здавалося б, на невелику суму, – лише 6 тисяч гривень, але… Зокрема, за гроші платників податків комунальне підприємство замовило обстеження газового обладнання у приватному житловому будинку на вулиці Коновальця. З’ясувалося, що керівником ОСББ за цією адресою є Ярослав Любінець – один із засновників компанії SoftServe.

Журналістам НТА мешканці будинку підтвердили, що тут постійно перевіряють і стан котла, і стан димоходів. Однак сам Ярослав Любінець вирішив уникнути розмови з нами.

Головне фото: директорка ЛКП Львівавтодор Оксана Єстеферова. Сайт – Бруківка

Оцініть новину
Клас!
0
Я це люблю
0
Ха-ха
0
Сумно
0
Злість
0
Обіймашки
0
Шооо?
0

Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал "Пряма мова Львова"

Коментарі