Український уряд лібералізував перевезення великогабаритних і великовагових вантажів, впроваджуючи європейські стандарти щодо габаритно-вагових обмежень.
Про це повідомив сайт Міністерства інфраструктури України. Ухвалена постанова уточнює максимально допустимі навантаження на вісь у залежності від кількості осей і міжосьової відстані.
Наприклад, максимальна фактична вага для двовісної вантажівки становить 18 тонн, тривісної – 25 тонн, чотиривісної – 32 тонни.
Також у документі встановили максимально допустимі значення фактичної маси для комбінованих вантажівок (тягачів із напівпричепами). Для двовісного вантажного автомобіля з 2-вісним причепом – 36 тонн, для тривісного тягача з 2- або 3-вісним напівпричепом – 40 тонн, для контейнеровоза – 44 тонни.
«Наступний крок реформи – перехід на європейські стандарти щодо габаритно-вагових обмежень. Тривалий час перешкодою для цього були технічні характеристики українських доріг. Переважну їх частину будували ще в радянські часи та не розрахували на сучасні навантаження», – пояснив міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
З 1-го жовтня 2021-го року в Україні набули чинності закони, що впроваджують автоматичну фіксацію порушень у сфері габаритно-вагового контролю. Вони передбачають:
- запуск фіксації правопорушень на дорогах за допомогою системи зважування в русі (WIM);
- введення паритетної відповідальності учасників ринку вантажоперевезень;
- посилення відповідальності за невиконання законних вимог інспекторів Укртрансбезпеки;
- за відмову або ухилення від проходження габаритно-вагового контролю передбачається відповідальність;
- посилення адміністративної відповідальності за перевезення пасажирів і вантажів без необхідних документів.
«Минулого року ми розпочали масштабну реформу системи габаритно-вагового контролю. Нам уже вдалося запустити близько 100 майданчиків WIM і посилити адміністративну відповідальність за перевантаження. Як наслідок, кількість порушень порівняно з попередніми роками, знизилась у понад 30 разів», – розповів Кубраков.
Нагадаємо, минулого року стало відомо, що фінансова угода між Україною та Європейським інвестиційним банком передбачає надання кредиту у розмірі 340 мільйонів євро.
Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал "Говорить Великий Львів"